Den sunde dagbog

Lørdag d. 23/4-22:

Stod op tidligt (omkring kl. 07:30) i dag. Fik min ny computer op at køre.

Cyklede til Hedehusene med god pondus på cyklen og tilbage igen. Fik købt ind på vejen til en god salat (bagt rødbede salat - se evt. under Opskrifter på denne side). Gik i gang med at rydde op istedet for at sidde foran computeren.

Mandag d. 25/4-22:

Stod op tidligt (kl. 0800) fik morgenmad (hjemmelavet müsli m. mælk), cyklede ind til arbejdet (ca. 23 km) i det gode vejr, dog med modvind på vejen. Spiste frokost på arbejdet ca. kl. 15:00 - 2 skiver proteinbrød med Kyllinge-påløg med chili. Var på arbejde fra 1530-0005. Aftensmad kl. 19-19:29 (hjemmelavet kødsovs m. pasta). Cyklede derefter hjem, det tog ca. 1 time at komme hjem - fik et æble på vej hjem.

Tirsdag d. 26/4-22:

Stod op kl. 08:00 og fik morgenmad (hjemmelavet müsli m. mælk), cyklede ind til arbejdet i det gode, men kolde vejr. Mødte kl. 14:00, grundet personalemøde. Fik snakket med nogle af de andre Social- og sundheds-assistenter om at vi skulle skiftes til at afslutte dagen, så længe vi ikke har nogen faste sygeplejersker om aftenen. Alligevel var det mig der kom til at stå der til sidst, og grundet sene nødkald tog jeg først hjem efter kl. 01:00 - så en lidt længere arbejdsdag. Men mit gode humør er stadig ikke til at slå ned. Fik nogle gode snakke med de 2 sygeplejersker (spl.) der stadig var på arbejdet efter de andre var gået. Fik trænet mens jeg var på arbejde, så gik (løb) op af trapperne hos samtlige af "mine" borgere, i alt: 27 etager. Hos den sidste borger (også på 4. sal) fik jeg taget omkring 30 armbøjninger (tog 1-3 trin op af trappen og 1 armbøjning - hele vejen op af trappen (80 trin)). Holdte også min kost m. en god bulgur-salat som aftensmad (denne lægges op under fanen (OIpskrifter) som du også kan finde her på siden.

Onsdag d. 27/4-22:

Cyklede til Allerød, skulle til tandlægen og op og besøge min mor. Morgenmad som de andre forhåndværende dage. Frokost hos min mor omkring kl. 15-16 tiden, 3 skriver brød med Kyllingepølse. Blev dog lidt doven da regnen silede ned da jeg skulle hjem, så tog med DSB (S-toget) hjem. - Så det blev kun til konditions-træning på cyklen derop denne gang. Gik ned og handlede ind da jeg kom hjem. Fik dog købt 2 par nye bukser i Allerød (størrelse 33) er nu gået en størrelse længere ned i bukser - efter jeg er startet hos Diætisten hos Fit&Sund Albertslund. Fik også en god lang snak med en af mine kammerater som jeg ikke har snakket med i mere end 2 år. Så alt i alt en god dag.

Torsdag d. 28/4-22:

Fik ryddet op derhjemme her til morgen, efter morgenmaden. Fik købt ind til aftensmaden og var nede og træne i lidt over 1 time i Fit&Sund Albertslund. Fik trænet Lår, Skuldre, Triceps og Core. Lavede en lækker og sund lasagne, til gutterne. Fik lidt mandler inden jeg smuttede til køjs.

Søndag d. 1/5-22:

Fik ikke trænet så meget i weekenden, da jeg var på arbejde, til gengæld fik jeg løbet op af samtlige trapper på arbejdet, så i løb jeg 43 etager op ad. Fik også lavet mig en super god, lækker og mættende smoothie - se under "Opskrifter", min nye side "Smoothies"

Torsdag d. 5/5-22:

Kom ned og fik trænet fra 13:30 - 15:50. kan nu tydeligt mærke på min krop at jeg har tabt mig og at min kondition og styrke er blevet væsentligt forbedret siden jeg i Oktober 21 - bestemte mig for at lave en smule om på mit liv.

Lørdag d. 7/5-22:

Tog sammen med en af mine kammerater ned til Fit&Sund kl. 10 i dag. Gav ham et gavekort til centeret til 30 dages træning. Trænede dernede i mellem 2 og 3 timer. Mødte en af de personlige trænere i centeret som virkelig fik os introduceret til TRX'en - med gode øvelser til træning af M. Triceps, M. Trapezius, samt core-musklerne (maven). Morgen mad (kl. 8 eller deromkring) Hjemmelavet müsli (Grovvalsede Havregryn, Hørfrø, Chiafrø, Hasselnødder, Solsikkekerner og Græskarkærner) m. mini-mælk. Frokost: Proteinrig Smoothie (se under Opskkrifter).

Onsdag d. 18/5-22:

I det fynske hav og bade. Vandet er mellem 16 og 17 grader. Fik en af mine venner til at bade med. Var på sommerhusferie med venner fra d. 14-21/5-22. Fik nogle gode gå ture - en morgen hvor jeg vågnede tidligt - gik jeg en tur til bageren efter friskbagt morgenbrød - en lille tur frem og tilbage til sommerhuset på ca. 8,3 km ialt. Før ferien var min fedt-procent på mindre end 20, håber at jeg har tabt mig selvom jeg har været på ferie. Næste mål er 85 kg.

Mandag d. 23/5-22:

Starter arbejde igen i dag. Op og lave en god morgen smoothie (se opskrifter) til morgenmad og evt. frokost inden jeg cykler ind til arbejdet.

Søndag d. 29/5-22:

Super energi her henover weekenden - også på arbejdet. Løb op af alle trapper til mine borgere incl. 2 besøg fra en af SSH'erne som jeg gladelig tog - da energien i dag var på toppen, så alt i alt fik jeg løbet ca. 60 etager på trapperne. Så en rigtig god dag med masser af energi.

Torsdag d. 9/6-22:

Har taget lidt på i vægt, men fedtet er nu bedre fordelt på kroppen og mere muskelmasse. Har været til TRX-træning og Cirkel-træning i eftermiddag. Cyklet både til og fra og fik 3x10 squads til opvarmning inden trænings-holdende gik i gang med 2x 22,5kg på hver side. Alt i alt en god dag og god uge.

Nyeste kommentarer

10.02 | 03:13

HACK ATM OG BLI RIG I DAG

Du kan hacke og bryde ind i en banks sikkerhedsautomat uden at bære

våben eller ethvert våben. Hvordan er det muligt? Først og fremmest skal vi lære

om manuel hacking af pengeautomater og bankregnskaber, hvordan pengeautomaten

08.09 | 11:40

I stedet for at få et lån, jeg har fået noget nyt

Få $ 5.500 USD hver dag, i 2 år!

Se, hvordan det virker, Ved du, at du kan hacke ind i enhver pengeautomat med en hacket Atm-kort? Tænk på, før du bruger, lige aftale ... Bestil et tomt Atm-kort nu og få

17.07 | 03:12

I starten kan det være svært ikke at kigge ned på tastaturet. Men når først du får det lært, sidder det hele i fingrene. Jeg kigger ikke selv på tastaturet mere

17.07 | 03:11

Selvfølgelig kan man lære det på computeren, det er vel også der du har dit tastatur.